Projektiranje web stranica

Što je to projektiranje web stranica?

Projektiranje je prva faza u procesu razvoja web stranica. To je strateška aktivnost tijekom koje definiramo i dokumentiramo što to točno naručujete da Vam se izgradi, kako točno, i zašto (zbog kojih ciljeva).  

Zašto projektiranje prije izrade weba?

  • Drastično smanjujete rizik od neuspjeha projekta
  • Dobit ćete puno kvalitetnije web stranice
  • Web agencije će Vam poslati puno preciznije ponude
  • Agencija koju odaberete bit će kreativnija u razvoju Vašeg weba
  • Web stranice će biti značajno brže dizajnirane i programirane
Zatražite besplatnu ponuduOdgovaramo unutar 1 radnog dana

Prelistajte interaktivnu prezentaciju usluge (20 slajdova, EN jezik)

25%* svih web projekata neuspješno je. Evo zašto.

2020-e su godine i projekti i dalje premašuju budžet, opseg i rokove.
To se događa zato jer se preskače planska faza razvoja weba, tj. preskače se projektiranje web stranica.

*Izvor: ZDNet, 2008

  • Premašuje se budžet zbog čestih izmjena usred razvoja
  • Promjene u zahtjevima odgađaju puštanje u promet
  • Sadržaj lijepo ne liježe u novi dizajn
  • Odjednom nedostaje važna značajka
  • Stari bugovi prenose se na novi web
  • Web ne donosi nove kupce
  • Agencija ne uspijeva završiti projekt
  • Klijent je zbunjen i nezadovoljan

U kojem momentu trebate projektiranje web stranica

Website development

 

Prije nego što krenete razvijati NOVI web

Dobri rezultati ne događaju se slučajno: morate ih pomno isplanirati. Vaše web stranice trebaju biti dobro projektirane ako želite da one ispunjavaju zadane poslovne ciljeve.

Website redesign

 

Prije nego što krenete u REDIZAJN postojećih web stranica

Nemojte ponoviti iste pogreške na novom webu. Tijekom projektiranja specijalisti će analizirati Vaš stari web i detektirati trenutne nedostatke koji se ne smiju prenijeti na novi web.

Prvo angažirajte projektante, a tek onda graditelje.

Razvoj web stranica sličan je gradnji kuće: prvo angažirate arhitekta, a tek onda građevinsku tvrtku. Građevinska tvrtka odbit će graditi kuću bez arhitektonskog plana. 

Nažalost, ima jako puno dizajnera i programera koji prihvaćaju graditi Vašu kuću na internetu bez projekta. Preskakanje i olako shvaćanje faze projektiranja ono je što kasnije postane najčešći uzrok nezadovoljstva klijenata. Internet je još jako mlad, procesi razvoja web stranica još nisu dovoljno uhodani u svim tvrtkama, i zbog toga neki dizajneri i programeri skaču odmah na dizajn i programiranje bez adekvatnog plana. 

Rezultat projektiranja projektna je dokumentacija koja sadrži jasne instrukcije dizajnerima i programerima o tome što Vi kao klijent želite da Vam se izgradi, kako točno, i zašto (zbog kojih ciljeva). Ako te informacije nemate crno na bijelo, još je prerano zvati dizajnere i programere. Trebate prvo zvati projektante. 

Iterativni proces razvoja web stranica u LogituPROJEKTIRANJE IDE PRVO: evo kako izgleda pravilan proces razvoja web stranica.

5 glavnih koraka u fazi projektiranja web stranica

1. Definiranje poslovnih ciljeva

Počinjemo od zajedničke definicije Vaših S.M.A.R.T. poslovnih ciljeva. Ti će ciljevi utjecati na cijeli web projekt.

Primjer dobro definiranog cilja na S.M.A.R.T. način: "Poslat ćemo čovjeka na Mjesec do kraja ovog desetljeća."

Defining business goals
  • S.pecific (specifičan)“Čovjek na Mjesecu” postavlja cilj na koji je moguće fokusirati se.
  • M.easurable (mjerljiv) Hoda li čovjek po Mjesecu ili ne? Mora biti relativno jednostavno izmjeriti jesmo ili postigli cilj ili ne.
  • A.chieavable (dostižan) Uspjeh mora biti moguć. 1962. godine, kad je američki predsjednik Kennedy održao svoj slavni govor, znanstvenici su već bili sigurni da je odlazak na Mjesec moguć pothvat, iako vrlo težak.
  • R.elevant (relevantan) Isplati li se trošiti vrijeme na ovaj cilj? Ciljevi koji su relevantni održavaju motivaciju čitavog tima dovoljno visokom i snažnom da se postigne uspjeh.
  • T.imely (vremenski ograničen) Cilj bez roka samo je san. Postavljanje roka izrade omogućuje Vašem timu da se fokusira, uspije i mjeri svoj učinak.
company-profile.png

2. Kreiranje profila Vaše tvrtke

Kreiranje Vašeg poslovnog profila važan je proces otkrivanja tijekom kojeg naši projektanti prikupljaju strateške informacije o Vašoj tvrtki koje nisu poznate javnosti, a krucijalne su za uspjeh web projekta. 

Rezultat aktivnosti profiliranja jest dokument koji definira sljedeće aspekte:

  • Vaši proizvodi i usluge Prikupljamo strateške informacije o tome što prodajete i po čemu su Vaši proizvodi i usluge posebni na tržištu.
  • Profili Vaših idealnih kupaca Saznajemo tko su Vaši najbolji kupci, što ih motivira i i koje njihove probleme rješavaju Vaši proizvodi i usluge.
  • Vaša konkurencija Istražujemo i ispitujemo što Vaši konkurenti rade online da bismo bili nekoliko koraka ispred njih.
  • Vaše tržište Objasnite nam Vašu tržišnu poziciju i otkrit ćemo postoje li skrivene mogućnosti online.
  • Vaša kompetitivna prednost Vaš web mora jasno komunicirati kako stvarate vrijednost na način koji Vas ističe od konkurencije.

3. Stvaranje strategije

Strategija digitalnog marketinga definira kako se digitalni kanali uklapaju u Vašu cjelovitu strategiju poslovanja. 

Rezultat ove aktivnosti jest dokument koji definira sljedeće aspekte:

Creating strategy
  • Ciklusi kupnje / prodaje Na koje načine Vaši kupci preferiraju kupovati? Kako Vaše prodajne napore uskladiti s očekivanjima kupaca?
  • Marketinški lijevci (funnelsKako oblikovati Vaše web stranice tako da one potpuno nove posjetitelje pretvaraju u posjetitelje koji se vraćaju, postavljaju upite i obavljaju online kupnje?
  • Marketinški kanali Gdje se to točno Vaši kupci okupljaju na internetu? Koji su to kanali koje Vaši kupci koriste, a u kojima su oni voljni slušati Vašu poruku?
  • Sadržaj Što i kako komunicirati s posjetiteljima koji su spremni kupiti? Kako komunicirati da biste utjecali na kupce?
  • Procesi Kako organizirati interne timove i procese da bi vaša strategija funkcionirala? Kome dodijeliti određene zadatke? Primjerice, tko će pisati sadržaj?
  • Rokovi izrade Do kada trebaju biti gotove određene faze rada da biste uspješno priveli web projekt kraju?
Finding website flaws

4. Pronalaženje nedostataka

Nema weba bez nedostataka. Ako idete u redizajn weba, dobro će Vam doći specijalisti koji će detektirati nedostatke i pomoći Vam ukloniti ih tako da ih ne prenesete na novi web. Rezultat ove aktivnosti jest pisana studija unaprjeđenja web stranica koja analizira 4 aspekta Vaših web stranica:

  • Marketinško-prodajne značajke Postoje li jasno definirani marketinški lijevci i jeste li ih dobro podesili? Koristite li pozive na akciju? Are calls to action used? Koristite li analitiku za donošenje odluka?
  • Arhitektura weba i pojedinih stranica Koristi li Vaš web koncept dolaznih stranica (landing pages)? Je li Vaša navigacija konfuzna? Ima li pokvarenih linkova? Koristite li linkove pravilno?
  • Dizajn i programiranje Pomaže li Vaš dizajn u isticanju najvažnijeg sadržaja? Jesu li Vaše aplikacije prilagođene podjednako i ljudima, i tražilicama?
  • Sadržaj Odgovara li Vaš web na najvažnija pitanja Vaših kupaca? Je li Vaš sadržaj nerazumljiv i dosadan? Ulijeva li Vaš sadržaj dovoljno povjerenja?

5. Izrada arhitekture weba

Web arhitekti postavljaju pitanja poput: zašto? što? kako? koliko? koji točno? da bi definirali i dokumentirali sljedeće tehničke aspekte Vaših web stranica:

Creating website architecture
  • Vrste, formati i opseg sadržaja Reference, blog postovi - da ili ne? Tekst, prezentacija ili video format? Koliko komada kojeg točno sadržaja trebamo kreirati?
  • Vizualna mapa weba Kako će izgledati glavni izbornik? Trebamo li dva, tri ili više razina hijerarhije u navigaciji? Koji je sadržaj prioritizirati?
  • Marketinško-prodajne značajke Kako osmisliti marketinške lijevke? Kamo ćemo staviti pozive na akciju? Hoćemo li imati email newsletter?
  • Web aplikacije Koje su aplikacije nužne za kvalitetnu prezentaciju sadržaja? Trebamo li aplikacije poput bloga, tražilice i web obrazaca?
  • Karakteristični predlošci dizajna Kako strukturirati dolazne stranice? Kako dizajnirati sadržaj da bi on utjecao na posjetitelje i motivirao ih na kontakt?

Predstavite nam Vaš web projekt. 

Ajmo prodiskutirati o Vašim web stranicama i što želite postići s njima.
Besplatna ponuda koju ćemo Vam poslati bit će u potpunosti prilagođena Vašim potrebama i ciljevima.

Zatražite besplatnu ponuduOdgovaramo unutar 1 radnog dana
B2B Website Planning

Značajke usluge projektiranja

  • Vrsta usluge: savjetodavna usluga, jednokratna isporuka
  • Što dobivate: digitalni dokument zvan 'projektna dokumentacija' koji sadrži pisane upute i vizualne skice budućeg weba
  • Cijena: Počevši od €2000 + PDV
  • Potrebno potpisati ugovor: ne
  • Vaše dodatne obveze: nemate ih

Projektirali smo za zadovoljne klijente

Odgovori koje tražite

Kako ćemo znati da nam treba projektiranje web stranica?
+

Mnoge tvrtke podcjenjuju kompleksnost razvoja jednog tako važnog marketinškog i prodajnog alata kao što su poslovne web stranice. Naš je savjet da ne žurite u fazu dizajna i programiranja, nego da si uzmete dovoljno vremena i nešto budžeta za investirati u prvu fazu projektiranja. To je visoko vrijedna aktivnost koja dokazano smanjuje rizike na svakom projektu razvoja weba, a pogotovo u ovim slučajevima:

  • Sve web stranice za koje Vam je važno da donose rezultate zahtijevaju projektiranje.
  • Svaki kompleksniji web projekt zahtijeva projektiranje.
  • Svi webovi koji uključuju programiranje (web) aplikacija po mjeri zahtijevaju projektiranje.
  • Što je više nepoznanica u web projektu, to više riskirate, a time raste i Vaša potreba za projektiranjem.
  • Ako Vam se čini da bi razvoj mogao potrajati dva ili više mjeseca, mudro je isplanirati takav web projekt unaprijed.

Već smo angažirali web dizajnere i programere. Ne bi li oni trebali projektirati naš web?
+

Ovisi o Vašem projektu i o web agenciji / timu koji ste odabrali.

Svakako biste ih trebali pitati sljedeće pitanje: da li vaše usluge uključuju projektiranje web stranica, i što ta usluga uključuje?

Neke web agencije - obično one u višem cjenovnom rangu - projektiraju web stranice koje su većeg opsega i od većeg značaja Vama kao klijentu, ali tu uslugu ne iskazuju odvojeno na ponudi, već je ta usluga uključena u fazu koja se na ponudi često naziva samo "dizajn" ili "programiranje". To su dobre agencije jer Vas one vode kroz čitav proces.

Neke druge web agencije - često s ciljem da pojeftine svoje usluge - preskaču fazu projektiranja, pretpostavljajući da Vi već točno znate što i kako treba razviti, ili da već posjedujete projektnu dokumentaciju. Te agencije često rade po principu da čekaju Vaše instrukcije i izvršavaju ih. Klijenti s većim projektima često su nezadovoljni takvim načinom rada jer im se čini da agenciji "sve moraju crtati što oni trebaju raditi". 

Da se ne biste opekli usred razvoja važnog i kompleksnog web projekta, uvijek pitajte je li projektiranje web stranica uključeno u cijenu, u kojem obimu, i što točno opipljivo dobivate kao rezultat te aktivnosti. Kad se projektiranje radi kako treba, rezultat tog rada jest projektna dokumentacija po kojoj bilo koja web agencija može uspješno završiti razvoj web stranica.

Nažalost, mnogi klijenti prekasno shvate da se njihovom važnom web projektu nije pristupilo dovoljno ozbiljno. U tom slučaju vratite se na sam početak procesa i naručite uslugu projektiranja web stranica.

Koliko košta projektiranje web stranica?
+

Naša usluga projektiranja počinje od 7600 kn + PDV. 

Projektiranje najčešće čini oko 25% ukupne investicije u web projekt. Što je kompleksniji web projekt, to će i usluga projektiranja imati višu cijenu (jer uslugu projektiranja obračunavamo temeljem procjene ukupnog broja sati koje moramo potrošiti na projektiranje). 

S obzirom da klijenti projektiranje naručuju najčešće kad su u pitanju kompleksniji webovi, cijene jako variraju. 

Što ako nam se ne sviđa projektna dokumentacija koju nam dostavite?
+

Gotovo je nemoguće da dođe do neugodnih iznenađenja, iz razloga što je projektiranje intenzivna i iterativna aktivnost podijeljena na male korake, u koju ste Vi vrlo aktivno uključeni.

Vaše inpute, mišljenje i potvrdu tražimo na svakom koraku tijekom rada, a proces razbijamo na manje podfaze da bismo bili sigurni da uvijek idemo u dobrom smjeru.

Projektna dokumentacija koju dobivate nije neki monolitni dokument koji ćemo Vam mi spektakularno isporučiti na samom kraju, nadajući se da smo pogodili ono što Vama treba. Tijekom rada ne nagađamo niti ne spekuliramo jer nismo stručnjaci za Vaše poslovanje - Vi jeste. Zato Vam pokazujemo naše ideje i kreacije, ispitujemo je li to ono što rješava Vaše probleme, i nakon Vaše potvrde radimo dalje, cijelo to vrijeme poštujući Vaše vrijeme. 

Zbog toga, u trenutku kad je projektna dokumentacija gotova, Vi ste već dali zeleno svjetlo za sve njene dijelove, i nikakvih neugodnih iznenađenja ne može biti.

Da li nam Logit može izraditi web stranice nakon što ste nam ih projektirali?
+

Da, možemo izraditi (dizajnirati, napisati, i programirati) Vaše web stranice. 

Logit je nastao 2002. godine kao mali studio za web dizajn. Kroz godine smo napravili stotine web stranica, od kojih neke možete pogledati na stranici 'Klijenti'. Od 2015. godine okrenuli smo se pretežno projektiranju web stranica, no i dalje nudimo web dizajn i programiranje.

Kada danas preuzimamo projekt razvoja web stranica, to radimo:

  • kada su u pitanju naši postojeći klijenti koje dobro poznajemo,
  • nakon što uspješno projektiramo web stranice, i klijent bude iznimno zadovoljan učinjenim, i
  • kada je u pitanju djelatnost za koju smo se odlučili specijalizirati (B2B, tehnološke usluge i tehnološki proizvodi). 

Hoćemo li biti aktivno uključeni u projektiranje i što se očekuje od nas?
+

DA, bit ćete uključeni u projekt, ali ne više nego što je to potrebno. Uslugu projektiranja osmislili smo da Vam uštedi vrijeme.

Evo koliko otprilike vremena trebate investirati u pojedine faze projektiranja web stranica, i koje aktivnosti odrađujemo na tipičnom web projektu:

  1. Definiranje ciljeva:
    • 1 usmeni intervju (15-30 minuta)
    • pregled i pismena potvrda ciljeva koje ćemo dokumentirati
  2. Poslovni profil:
    • 1 usmeni intervju (1-2 sata)
    • pregled i pismena potvrda profila koji ćemo dokumentirati
  3. Strategija digitalnog marketinga:
    • 1-2 usmena intervjua (3-4 sata ukupno)
    • stvaranje i isporuka uzoraka tipičnih vrsta sadržaja (npr. 1 blog post, 1 studija slučaja, 1 opis proizvoda itd.) - oko 1-2 sata po uzorku, najčešće je potrebno izraditi 10+ uzoraka
  4. Studija unaprjeđenja web stranica:
    • pregled i pismena potvrda studije koju Vam isporučimo (oko 1 sat Vašeg rada)
  5. Arhitektura weba (oko 4-8 sati Vašeg angažmana):
    • pregled i pismena potvrda vizualne mape weba kojom potvrđujete opseg, vrste i formate sadržaja
    • pregled i pismena potvrda svakog karakterističnog predloška dizajna koje Vam dostavljamo uglavnom u formatu vizualnih skica
    • pregled i pismena potvrda popisa nužnih aplikacija

Ako angažiramo Logit za projektiranje, da li vas moramo angažirati i za dizajn i programiranje weba?
+

NE, ne morate ako ne želite.

Faza projektiranja neovisna je o fazi dizajna i programiranja web stranica. Za tu drugu fazu možete angažirati koga god želite, uključujući i nas.

Primjerice, možete složiti razvojni tim koji uključuje tri različite tvrtke:

  1. Angažirajte Logit za projektiranje web stranica.
  2. Angažirajte freelancera ili Vašeg vlastitog zaposlenika za pisanje sadržaja.
  3. Angažirajte web agenciju za dizajn i programiranje web stranica.

 

U kojem formatu isporučujete projektnu dokumentaciju?
+

Projektnu dokumentaciju dobivate u pismenom obliku, najčešće kao PDF dokument. Dokumentacija često sadrži i komentirane vizualne skice koje također isporučujemo kao PDF dokument.

Ovo dobivate u pisanom obliku:

  • ciljevi projekta
  • poslovni profil
  • strategija digitalnog marketinga
  • studija o 10 najvećih pogrešaka na Vašem postojećem webu koje treba ispraviti
  • popis potrebnih web aplikacija pomoću kojih će se posluživati sadržaj na Vašem webu

Ovo dobivate u vizualnom obliku:

  • vizualna mapa sadržaja web stranica
  • vizualne skice (wireframes, mockups) karakterističnih predložaka weba koje će naknadno trebati dizajnirati

Povezane usluge

Usluge niže cijene i manjeg opsega

  • Preporučujemo uslugu savjetovanja s plaćanjem po satu zato jer tako jednostavno kontrolirate Vašu investiciju. Ova usluga je idealna kad Vam treba nepristrani specijalist koji će Vam pomoći unaprijediti projektnu dokumentaciju ili nadgledati projekt redizajna web stranica.

Usluge koje trebate nakon projektiranja